W każdej spółce są zbiory treści, dyski czy inne nośniki danych.

W każdej spółce są zbiory treści, dyski czy inne nośniki danych.

W każdej firmie znajdują się dokumenty, dyski lub inne nośniki danych, jakich nie możemy tak po prostu wyrzucić do kosza. Umieszczone na nich drażliwe dane musimy utylizować we właściwy sposób. Ponieważ wszyscy przedsiębiorcy mają obowiązek przechowywać dokumentację firmową przez konkretny czas warto nie tylko wiedzieć jak długo powinniśmy to robić ale również jak zutylizować po wymaganym czasie. Dokumenty podatkowe czy dokumentację zusowską należy gromadzić przez okres minimum 5 lat.

Z kolei dokumentację kadrową, aż 50 lat. Po dokonaniu selekcji, czyli w tedy gdy już mamy pewność jakie dokumenty możemy zniszczyć należy zastanowić się czy jesteśmy w stanie samodzielnie odpowiednio zutylizować dokumenty. Najczęściej prócz dokumentów w formie papierowej są dodatkowo dyski bądź inne nośniki danych np.: płyty, pen drajwy, jakich samodzielnie usunąć nie będziemy w stanie. W takiej sytuacji najodpowiedniej skorzystać z firmy zewnętrznej, która specjalizuje się w profesjonalnym niszczeniu dokumentów.